Intrucat durerea pintenului calcanean poate fi foarte acuta, daca se extinde in timp in ciuda practicarii acestor exercitii, este indicat sa mergem la medic.

Pintenul calcanean este o protuberanta osoasa care se formeaza pe osul calcaiului, conform acestui studiu realizat de Spitalul „Leon Cuervo Rubio” din Pinar Del Rio (Cuba). Acest lucru poate provoca disconfort atunci cand mergeti sau faceti alte activitati.

Durerea injunghiata este resimtita in interiorul si fundul piciorului si este mai intensa dimineata. Este o durere care dispare odata cu odihna si revine la reluarea activitatii. De asemenea, poate cauza limitarea flexiei dorsale a gleznei.

Din fericire, exista exercitii de intindere pentru pinteni calcaie care sunt foarte utile pentru ameliorarea durerii si pentru a accelera vindecarea. Daca dupa cateva zile tot doare tare, trebuie sa vedem cat mai repede un medic.

Cauzele pintenului calcanean

Potrivit studiilor acestui studiu efectuate de Universitatea din Orleans (Franta),  aceasta patologie este suferita de una din patru persoane. Unele dintre motivele pentru care poate aparea sunt urmatoarele:

  • Varsta: Poate fi un declansator, dar nu este singurul.
  • Excesul de greutate : persoanele obeze care petrec multe ore pe picioare pot avea mai multe sanse de a avea aceasta problema.
  • Exercitii de mare impact – uneori pot provoca aceasta durere.
  • Picior plat: poate fi un risc de a dezvolta aceasta patologie, precum si putin tendonul lui Ahile elastic.
  • Picior foarte arcuit: la fel se intampla ca si la picioarele plate, malformatia anatomica poate predispune la aparitia pintenului.
  • Incaltaminte neadecvata: utilizarea de pantofi cu talpi sau tocuri subtiri (in special subtiri si inalte) poate provoca aparitia acesteia.

Exercitii recomandate pentru ameliorarea pintenilor calcaielor

Din fericire, exista o serie de exercitii sau miscari de intindere pe care oamenii le pot efectua pentru a ameliora simptomele pintenului calcanear. Aceste exercitii se pot face din confortul acasa si ofera rezultate foarte bune.

1. Exercitiu cu prosoape

Acest exercitiu este cel mai potrivit pentru tratarea acestei probleme. Pentru a o desfasura corect, este necesar sa urmati pasii detaliati mai jos:

  • Va fi suficient sa asezam un prosop pe podea si sa incercam sa il apucam si sa-l apropii de noi cu ajutorul degetelor de la picioare.
  • Putem adauga putina greutate deasupra pentru a exercita mai multa rezistenta.

2. Exercitiu cu banda de alergare

Acest exercitiu este o alternativa buna pentru problema pintenului calcanear, dar si pentru alte modificari care pot aparea pe picior.

  • Stai pe podea, cu spatele drept si picioarele intinse in fata ta.
  • Pune o banda pe partea de jos a piciorului si apuca un capat cu fiecare mana.
  • In continuare, trebuie sa tragi spre tine cu bratele, in timp ce cu piciorul impingi spre partea opusa.
  • Tineti aceeasi pozitie timp de aproximativ 20 de secunde.
  • Efectuati seturi de 25 de repetari, de 2 pana la 3 ori pe zi.

3. Exercitiu cu mingea pe talpa piciorului

Acest exercitiu consta in rularea unei mingi mici cu talpa piciorului. Este benefic pentru aceasta patologie si, de asemenea, pentru fasciita plantara.

  • Glisati piciorul peste minge. In acest fel vom obtine un masaj care va relaxa talpa piciorului.
  • Pentru a finaliza exercitiul, apasati in jos pe minge, de la mingele picioarelor pana la calcai.

4. Rotiti o sticla de apa

In acest caz, va trebui sa umplem o sticla de apa si sa o inghetam. In continuare, vom efectua urmatorii pasi:

  • Vom aseza sticla pe pamant, o vom acoperi cu un prosop si vom calca pe ea.
  • Trebuie sa executam o miscare de rotatie pe talpa piciorului, care sa dureze minim 5 minute.
  • Vom face asta de aproximativ 3 ori pe zi.

Acest exercitiu de intindere ne va ajuta sa atenuam durerea. In plus, frigul va actiona ca un tip de anestezie locala.

5. Intinderea gambei

  • Este un exercitiu foarte simplu in care trebuie doar sa va sprijiniti mainile pe o masa sau pe perete si sa indoiti un picior in timp ce il intindeti pe celalalt.
  • Ar trebui sa va aplecati inainte, de parca ati fi vrut sa mutati masa, pentru a intinde muschii gambei piciorului care ramane intins.
  • Tineti pozitia timp de 10 pana la 15 secunde.

6. Exercitiu de sezut

Aceasta miscare este una dintre cele mai confortabile de efectuat. Pentru a face acest lucru, trebuie sa stai pe un scaun cu spatar si sa scoti pantoful de pe piciorul afectat.

  • Mai intai, asezati piciorul afectat deasupra gambei piciorului sanatos. Ideea este ca degetele simuleaza imbratisarea partii din fata a gambei.
  • Apoi glisati piciorul in sus si in jos de-a lungul gambei timp de cateva minute.
  • Ideea exercitiului este de a relaxa muschii din jurul pintenului pentru a calma durerea. Puteti face acest exercitiu in fiecare zi intre 2 si 3 ori pe zi.

Sfaturi pentru a ameliora durerea de pinten calcanean

  • Reduceti activitatea sportiva cat de mult puteti  si incercati sa va odihniti cat mai mult posibil.
  • Folosirea incaltamintei adecvate este esentiala pentru a reduce inflamatia calcaiului si a reduce durerea, precum si pentru a evita ranile, potrivit acestei cercetari efectuate de Clinica Las Condes (Chile). Lucrul recomandat ar fi un pantof captusit, cu talpa flexibila si toc ridicat pentru a fixa corect piciorul.
  • Folositi branturi sau tampoane pentru a absorbi socul atunci cand mergeti.
  • Aplicati gheata sau comprese reci de trei ori pe zi timp de 15 minute, ajuta foarte mult la calmarea durerii.
  • Este recomandat sa incepeti o dieta pentru a pierde cateva kilograme daca sunteti supraponderal.
  • Amintiti-va ca excesul de greutate este una dintre principalele cauze ale aparitiei pintenilor. Nu numai ca va ajuta la reducerea simptomelor, dar va va imbunatati si sanatatea generala.

Tratamentul definitiv al pintenului calcanean

In unele cazuri, exercitiile de mai sus nu sunt suficiente pentru a ameliora durerea de pinten calcanean. In general, tratamentul definitiv in stadii avansate este de obicei interventia chirurgicala pentru indepartarea malformatiei osoase.

Cu toate acestea, majoritatea pacientilor sunt tratati cu terapie fizica. Initial, terapia implica modificari ale incaltamintei, stilului de viata si greutatii corporale. La persoanele cu durere de lunga durata, poate fi necesar sa se efectueze urmatoarele tehnici:

  • Diatermie.
  • Electroliza percutanata terapeutica.
  • Fibroliza discontinua.
  • Neuromodulatie percutanata.

Nu uitati sa va consultati cu medicul 

Acest articol este informativ. Daca faci niste exercitii pentru ameliorarea pintenului calcanean si disconfortul tau continua, este recomandat sa vizitezi un medic pentru ca acesta sa te poata diagnostica in functie de problema ta si sa iti ofere un tratament personalizat.