Apple a aratat ca nu va opta pentru orice locatie pentru magazinele sale noi-noute. Plutind in portul din Singapore, in jurul unui copac urias din Bangkok sau sub un cub de sticla pe Fifth Avenue din New York, sediul sau nu este conventional. Si Foster+Partners are foarte mult de-a face cu asta.

Studioul de arhitectura fondat de britanicul Norman Robert Foster, castigator al Premiului Pritzker in 1999 si al Premiului Prince of Asturias pentru Arte in 2009, se afla in spatele celor mai avangardiste design-uri ale acestor unitati, care includ acum cel mai mare magazin Apple din Europa situat, nu mai putin, intr-un palat roman din secolul al XIX-lea.

Palazzo Marignoli

Aproape de Piazza Colonna, Apple Via del Corso este al 17-lea magazin din Italia si, de asemenea, cel mai mare Apple Store din Europa, unde firma are un total de 117 locatii in 12 tari.

Putini insa, ca acesta, in marele Palazzo Marignoli, cu care cauta sa aduca un omagiu „bogatei istorii a artei si culturii Romei”. De fapt, este unul dintre cele mai importante proiecte de restaurare ale Apple.

Construit pe o fosta manastire intre 1873 si 1878 de renumitul arhitect Salvatore Bianchi – a fost renovat ulterior de Giulio Podesti, Palazzo Marignoli a fost casa marchizului Filippo Marignoli (1809-1898). De asemenea, a gazduit Caffe Aragno, unul dintre cele mai notabile locuri de intalnire din Roma la acea vreme si frecventat de artisti, scriitori si actori.

Apple Via del Corso se invarte in jurul unei curti pline de copaci camfor, un vestigiu al manastirii istorice Santa Maria Maddalena delle Convertite, care s-a aflat candva pe amplasament.

Ideea, explica partenerul Foster+Partners, Luis Matania, „a fost sa sarbatorim diferite aspecte si diferite zone ale istoriei cladirii”. In acest sens, rezultatul este „o juxtapunere a tuturor acestor zone din istoria cladirii” de la originea ei in secolul al XVI-lea pana in secolul al XXI-lea.

De fapt, cateva dintre operele de arta originale ale complexului au fost restaurate si incorporate in magazinul stralucitor, inclusiv fresce din secolul al XIX-lea de Fabio Cipolla si Ettore Ballerini si picturi murale de Afro Basaldella in 1950.

O inima verde

Cu ferestre mari de sticla orientate spre Via del Corso, care scalda spatiile cu lumina naturala, cladirea este articulata in jurul unei curti centrale luxuriante, debordand de camfor, vestigiu al manastirii istorice Santa Maria Maddalena delle Convertite care a ocupat acelasi loc.

Trecand astfel de la privat la public, aceasta terasa devine un „spatiu democratic” de care vizitatorii sunt invitati sa se bucure.

La primul etaj, alternand cu balcoanele, patru usi dau acces la o terasa de gradina in aer liber plina de vita de vie, iasomie si maslini inspirate de acoperisurile romane. De asemenea, o scara monumentala datand din 1888, restaurata la detaliile originale din marmura de Carrara din surse locale si iluminata cu lumini LED care isi schimba orientarea si intensitatea in functie de momentul zilei.

Marmura alba este omniprezenta in interiorul unitatii, acoperind podele si incadrand ferestrele.

Comori ascunse

Tot la acest etaj, Forumul, unde albul contrasteaza cu mobilierul din lemn deschis si obiectele acoperite cu piele, ocupa fosta sala de bal a palatului, care va gazdui acum sesiuni pentru Today at Apple, un program artistic inovator care isi propune sa ofere tinerilor „inspiratie”. , abilitati si instrumente pentru a-si explora pasiunile” si care va include participarea a peste 40 de artisti locali din domenii precum muzica, arta, designul, crearea de continut, fotografie si video.

Un hol imaculat duce la barul Genius, unde restauratorii au adus la viata un tavan pictat manual, cu modele geometrice si coroana. Mobilierul din lemn si tamplaria ofera inca o data o nota de caldura acestor spatii.

Apple Via del Corso se alatura astfel listei de magazine din cladirile istorice pe care compania de tehnologie le are in intreaga lume, inclusiv cele de pe Champs-Elysees proiectate de Foster + Partner din Paris, Regent Street din Londra si Carnegie Library din Washington.