Cele mai sanatoase tipuri de carne!

Categories SanatatePosted on

Alimentatia ne preocupa pe fiecare dintre noi, si vrem cu totii sa fim sanatosi si sa ne alimentam corect. Iata care sunt cele mai sanatoase tipuri de carne, potrivit specialistilor!

 

Carne de porc

Daca alegi sa consumi carne de porc in cantitati moderate, atunci trebuie sa stii ca acest tip de carne are beneficii asupra pielii, ochilor, oaselor si sistemului nervos. Gatita corect, carnea de porc este mai gustoasa decat curcanul sau vita. Alege bucatile de carne cu cat mai putina grasime, deoarece acestea sunt cele mai sanatoase.

 

Carne de vita

Carnea de vita contine mult fier, zinc si vitamina B12 si un nivel scazut de colesterol. Cu ajutorul vitei iti poti creste masa musculara si energia deoarece contine creatina, insa este bine sa nu exagerezi cu mai mult de 2 portii pe saptamana. Cercetatorii au descoperit ca previne aparitia cancerului si inhiba dezvoltarea tumorilor, datorita acidului linoleic conjugat din componenta.

 

Carne de pasare

Preferata de multi, carnea de pasare nu este tocmai recomandata de specialisti, in special carnea de pui. Pentru a satisface cererea mare de carne de pui, crescatorii folosesc o multime de hormoni de crestere si antibiotice. Carnea de curcan este ceva mai buna decat cea de pui, insa nici aceasta nu este recomandata in cantitati mari.

 

Peste

Pestele este recomandat datorita continutului de Omega 3, un acid gras esential pentru organismul nostru. Un peste este considerat sanatos in functie de nivelurile de mercur si Omega 3 continute. Astfel, cei mai sanatosi pesti sunt macroul, ansoa, heringul, sardina, crabul, somonul, bibanul de mare, codul si fructele de mare. Sunt de evitat rechinul, tonul, macroul mare, pestele spada, homarul si crapul.

 

Cum sa gatesti carnea?

Orice tip de carne ai alege, trebuie sa ai grija cum o gatesti. Incearca sa eviti prajelile, deoarece uleiul nu face decat sa adauge mai multe calorii portiei si mai multe grasimi rele pentru organism. Mai bine gateste carnea pe gratar, la cuptor, la aburi sau prin fierbere. De asemenea, nu este bine sa alaturam proteinele cu surse de carbohidrati sau fainoase.