Ce este analiza seo?

Acest audit are in vedere un website, cu scopul de a indentifica punctele sale forte si slabe. Nu se rezuma doar la partea estetica, ci ia in considerare site-ul in totalitatea sa, din mai multe perspective.

Iata de ce agentiile recomanda proprietarilor de afaceri sa efectueze o analiza seo. Conform Mogu.ro

1. O analiza seo ajuta la identificarea problemelor tehnice ale unui site.

Din punct de vedere tehnic, SEO ajuta motoarele de cautare sa acceseze mai usor un site. Daca ar fi sa comparam seo cu o constructie a unei case, atunci putem spune ca seo tehnic reprezinta de fapt fundatia imobilului. Desi nu este vizibila, ea sustine intreaga constructie.

Mai exact, iata cateva exemple de elemente seo tehnice care pot face obiectul unei analize seo:

a)Viteza de incarcare a site-ului.

O analiza seo ajuta proprietarul site-ului sa inteleaga in cat timp se incarca acesta. Viteza este importanta deoarece Google tine cont de ea. Asta pentru ca Google acorda prioritate site-urilor care ofera o experienta placuta utilizatorilor. Un site care se misca rapid, se bucura de aprecierea vizitatorilor si creaza o experienta mai agreabila. Statisticile au aratat ca exista o legatura stransa intre viteza mare de incarcare a site-ului si abandonul utilizatorilor. Degeaba exista continut de calitate pe un site, daca utilizatorul renunta la el in 3 secunde.

Cateva lucruri care determina o viteza mare de incarcare a site-ului sunt:

·        dimensiunea mare a imaginilor

·        continut redundant Javascript, css sau cod HTML

·        timpul de raspuns al serverului.

b) Eroare 404, redirectionare 301 sau 302.

Acestea nu ar trebui sa existe pe un site, deoarece pot contribui la crearea unei experiente lente si neplacute pentru utilizator. Erorile 404 au rol de obstacol pentru utilizatori. Este important ca aceste probleme sa fie rezolvate din timp pentru a oferi o experienta fara probleme utilizatorilor.

c) Arhitectura site-ului si structura linkurilor URL.

Pentru o buna arhitectura, site-ul trebuie sa foloseasca niste subfoldere. Adresele URL trebuie sa fie scurte si descriptive.

d) Crawlability

Se refera la cat de usor poate un motor de cautare sa scaneze un site. In acest sens, este esential sa utilizati corect fisierul robots.txt, dinamica site-ului , tag-urile rel-noindex, fisierul robots. txt.

2. O analiza seo tehnica identifica problemele on-page seo

On- Page SEO face referire la orice optimizari pe care le puteti realiza la nivel de continut. Astfel, o analiza seo poate trata urmatoarele aspecte:

·        Meta Titlurile si descrierile: Meta titlurile ar trebui sa aiba intre 35 si 70 de caractere si ar trebui sa includa cuvantul cheie. Descrierile Meta ar trebui sa aiba sub 160 de caractere, sa includa cuvantul chee si un call-to-action, daca este relevant.

·        Anteturile. Principalul antent arata despre ce va fi pagina. H1 functioneaza la fel si trebuie sa fie optimizat pentru a include cuvantul cheie.

·        Continutul. Trebuie sa fie centrat pe cuvinte cheie, dar nu intr-un mod ostentativ, pentru ca acest lucru poate atrage penalizare. Important este ca aceste cuvinte cheie sa fie naturale si usor de citit.

·        Linkurile interne. Ii ajuta pe utilizatori sa navigheze mai usor in cadrul site-ului.

3. O analiza SEO va ajuta sa aflati detalii importante despre competitori

Daca incerci sa-ti construiesti o prezenta online fara sa iei in considerare o analiza seo este ca si cum ai incerca sa construiesti un zid imens, dar nu stii cat de intinse sunt alte ziduri din lume. Identificarea concurentei este un pas important pentru viitoarea strategie seo, pentru ca astfel se poate propune un plan de surclasare a acesteia.

4. O analiza SEO ajuta la identificarea backlinkurilor proprii

Backlinkurile sunt foarte importante pentru algoritmul Google si cel mai probabil acest lucru va continua sa fie adevarat. Ca o acceptiune general valabila, cu cat exista mai multe linkuri de autoritate spre continut relevant, cu atat site-ul va putea ocupa o pozitie mai buna in clasamente. Backlinkurile ar trebui sa fie folosite firesc si sa dirijeze spre continut bogat, creativ, usor de inteles. O analiza seo va poate ajuta sa raspundeti la urmatoarele intrebari:

·        Cate backlinkuri are un site?

·        Site-ul are backlinkuri negative/ spam?

·        Cate backlinkuri au competitorii site-ului?

5. O analiza seo poate ajuta un site sa-si traseze o strategie de continut.

Dupa efectuarea unei analize seo in detaliu, in continuare un site trebuie sa se axeze pe valoarea si structura continutului.

Concluzie

Daca un site nu apare in clasamentele motoarelor de cautare dupa anumite cuvinte cheie relevante pentru domeniul in care activeaza, se impune o analiza seo amanuntita – examinarea concurentei, optimizarea elementelor importante din site, consolidarea continutului, verificarea consistentei backlinkurilor.