Daca lucrezi in marketing, cu siguranta ai auzit de zeci de ori ca continutul este rege, fraza care se repeta pana la nebunie in orice prezentare sau training legat de marketingul digital. Este adevarat: continutul este un pilon fundamental pentru atingerea obiectivelor strategice ale oricarei companii si este important sa ne concentram asupra acestuia pentru a oferi cea mai mare valoare posibila utilizatorilor nostri. 

Marketingul de continut este o tehnica de marketing bazata pe crearea, publicarea si distribuirea de continut relevant, util si valoros, cu scopul de a atrage public potential catre marca sau produsele noastre. Cunoscut si sub denumirea de marketing de continut , necesita cunostinte ale cumparatorului pentru a viza nevoile diferitelor noastre audiente cat mai bine posibil.

Pentru a implementa o strategie optima de marketing de continut, trebuie sa decidem ce cunostinte dorim sa transmitem publicului nostru tinta si prin ce formate, fiind postarea unui blog corporativ, resurse descarcabile, podcasturi si publicarea de videoclipuri obisnuite pe canalul nostru. dintre cele mai populare optiuni.

Prin marketingul de continut vom crea valoare adaugata prin care vom obtine oportunitati de afaceri mai mari. Asa cum am explicat in urma cu un moment, este important sa ne cunoastem cat mai bine publicul pentru a descoperi ce interese au, ce canale consuma si care sunt subiectele care ii motiveaza cel mai mult.

Desi strategia de continut este adesea confundata cu marketingul de continut , diferenta este usoara: strategia este planul care face marketingul de continut eficient, definind cum sa desfasuram acel continut, precum si cand si cum le vom distribui.

Beneficiile marketingului de continut

Inainte de a incepe marketingul de continut, este important sa cunoastem principalele sale beneficii. Sa le vedem pe cele principale:

  • Imbunatatiti imaginea marcii: partajarea continutului util cu utilizatorii va afecta reputatia si vizibilitatea companiei noastre.
  • Este una dintre cele mai ieftine si mai profitabile strategii de marketing: lucrezi organic cu experti in crearea de continut, care fac adesea parte din personalul companiei.
  • Imbunatatiti-va pozitionarea in motorul de cautare.
  • Se readuce accentul pe ceea ce este cel mai important: clientul. Nu trebuie sa uitam niciodata ca utilizatorul este centrul. Creand continut pentru el ne vom aminti de el, adaptandu-ne cat mai bine la intelegerea lui.
  • Consolidati relatia utilizator-brand: este o modalitate excelenta de a intra in legatura cu publicul tinta si de a creste implicarea acestora.
  • Este o modalitate foarte eficienta de a obtine clienti potentiali si, prin urmare, vanzari pe termen mediu. Ca cautarea vanzarii sa fie mereu prezenta in continutul nostru este esential.

Strategii de marketing de continut

Stii cum sa aplici content marketing in afacerea ta? Aceasta este probabil intrebarea pe care ti-o pui chiar acum. Inainte de a intra in diferentele dintre cinci strategii, vrem sa fii clar ca primul lucru pe care ar trebui sa-l faci este sa-ti definesti obiectivele, precum si sa detectezi ce cauta clientii tai si pe ce retele de socializare isi petrec de obicei timpul.

Definirea daca ceea ce doriti sa obtineti sunt mai multe conversatii, abonamente sau acoperire va va ajuta sa va decideti asupra unui continut sau altul. De ce vrei sa faci marketing de continut si ce vrei sa obtii cu el? Investigati ce se face pe piata si, in special, principalii dvs. concurenti, va va ajuta sa definiti o linie clara de continut. Pentru ceea ce fac ei, dar si pentru ceea ce nu fac, ceea ce ne-ar putea permite sa devenim un reper daca gasim o nisa de piata in care sa ne pozitionam.

1# Creati un plan de continut definit

Realizarea unei strategii de marketing de continut presupune sa ai un plan de continut care sa reflecte toate propunerile si obiectivele pe care vrei sa le pui in practica. Din acest motiv, va recomandam sa creati un document in care sa puteti comanda si coordona continutul, inclusiv data publicarii, canalele de utilizare si starea curenta (de realizat, redactat, publicat…)

Planul de continut trebuie sa fie aliniat cu obiectivele generale ale strategiei de marketing a companiei si sa aiba o metodologie cat mai simpla pentru ca atat tu, cat si echipa ta sa poti lucra cu cea mai mare fluiditate si viziune. Pentru aceasta este necesar sa se defineasca o serie de etichete intuitive care sa identifice clar temele fiecarui continut, precum si sa se lucreze la imbunatatirea constanta a distributiei a tot ceea ce proiecteaza compania.

2# Experimentati cu diferite tipuri de continut

Lucrul cu continut disparat ne va permite sa identificam care dintre ele functioneaza cel mai bine pentru noi. Printre continuturile pe care le puteti crea se numara:

  • Carti electronice
  • Videoclipuri
  • Rapoarte
  • Posturi specializate
  • Podcast
  • Webinarii

In cele din urma, este vorba despre a arata audientei tale ca in spatele companiei tale se afla oameni pasionati de sectorul lor, lucru pe care il poti reflecta prin crearea de continut valoros care are ca rezultat multe tipuri de apel la actiune (CTA) care conduc la vanzarea produselor sau serviciilor dumneavoastra.

3# Exploatati evenimentele live

Informatiile pe care utilizatorii le au la dispozitie in retea sunt infinite si de aceea uneori vei simti ca continutul tau trece mai neobservat decat ti-ai dori. Cu toate acestea, exista o valoare care continua sa captiveze publicul si care te poate face un reper in sectorul tau: crearea de evenimente live.

Posibilitatea de a ne intalni virtual cu un expert din sector cu care ne putem conecta direct si caruia sa ne punem intrebarile este o mare atractie. Desigur, este necesara o campanie prealabila de diseminare prin comunicarea numirii pe retelele de socializare sau printr-o campanie eficienta de email marketing pentru a reuni cat mai multe persoane. 

4# Creati titluri imbatabile

Designul titlurilor originale este un punct de baza cu care sa ne prindem publicul. Nu abuzati de senzationalism si nu creati asteptari false, ci ganditi-va bine cum sa prezentati fiecare continut cu titluri autentice. Stiind ca doar 20% dintre persoanele care citesc un titlu ajung sa acceseze o resursa ar trebui sa ne faca deja sa vedem ponderea decisiva pe care o are acest element.

5# Inspira-te de concurenta ta

Trebuie sa stii ce continut dezvolta concurentii tai pentru a crea diferite piese care au ca scop rezolvarea problemelor, satisfacerea nevoilor si, in cele din urma, satisfacerea dorintelor potentialilor tai clienti. Selectati patru sau cinci companii care sunt lideri in sectorul dvs., analizati ceea ce fac si lucrati la crearea de continut puternic care este relevant.

Cum sa-ti monitorizezi strategia de marketing de continut

Trebuie sa fii clar ca atunci cand lucram cu marketing de continut, o facem cu o strategie pe termen mediu-lung, asa ca asteptarea unor rezultate instantanee ar fi gresit. Cu toate acestea, este mai mult decat recomandat sa monitorizati performanta continutului prin Google Analytics, cel mai mare aliat al dumneavoastra in aceasta problema.

Atunci cand iti analizezi strategia de marketing de continut, este important sa-ti petreci timp masurand urmatoarele valori:

  • Trafic primit prin fiecare continut si sursa de origine
  • Rata de respingere
  • Timpul petrecut de utilizatori pe fiecare pagina
  • Continut care iese in evidenta

Un sfat bun in acest sens este sa creezi un document Excel in care sa evaluezi toti acesti indicatori cu scopul de a lucra la imbunatatirea constanta a continutului pe care il generezi.

Ati dezvoltat vreuna dintre aceste strategii sau intentionati sa o faceti? Asteptam cu nerabdare sa avem feedback -ul tau intr-un comentariu in care sa ne spui ce parere ai despre aceasta postare. Si, daca ti-a placut, te incurajam sa-l distribui pe profilurile tale de socializare!