Desi ne putem simti blocati atunci cand incepem e-Commerce, adevarul este ca putem urma o serie de pasi care ne vor face sa luam mai usor decizia de a intra in acest nou domeniu.

Pasul 1. Alegeti sectorul si analizati-l. Proiectul dumneavoastra este viabil?

Pentru ca piata este foarte extinsa si in fiecare zi apar produse noi care sunt lansate prin web, trebuie sa ne gandim cu calm care va fi tipul nostru de afacere online. Cateva intrebari de luat in considerare:

  • Identifica produsul. Alegeti produsul pe care doriti sa il comercializati si definiti categorii si subcategorii astfel incat catalogul sa aiba o comanda. Te poti concentra pe o nisa de piata in care vezi ca exista un decalaj pentru a oferi produse si servicii noi, deoarece cu cat esti mai specific, cu atat mai multe facilitati pentru a fi unul dintre putinele e-Commerce de pe piata. Cu toate acestea, aceasta formula nu este intotdeauna indeplinita, este necesar sa se tina cont si de gradul de interes al potentialilor cumparatori.

Formula:

Produs nou + Piata de nisa + cerere = e-Commerce

  • Definiti-va publicul. Multe startup-uri pariaza pe segmentarea audientei lor, incercand sa puna un loc pe piata. Odata ce am identificat produsele pe care dorim sa le vindem, trebuie sa cautam, sa definim si sa observam publicul caruia ii sunt destinate, pentru a ne centra strategia de vanzari in jurul lor.
  • Pret si pozitionare. Trebuie sa definim strategia de pret care, in acelasi timp, va fi strans legata de pozitionarea brandului e-commerce-ului tau. Putem stabili o politica de preturi ridicate, transmite calitate, obtine mai multa marja de profit si mai putini cumparatori sau, dimpotriva, concuram cu preturi mici, cu marja mai mica, dar mai multi cumparatori. Va depinde de multi factori precum nivelul concurentei, tipul de produs, publicul etc.
  • Logistica. Procesul logistic este unul dintre cei mai importanti factori in crearea si gestionarea unui eCommerce. Inainte de a incepe, pe parcursul procesului de definire a afacerii, trebuie sa studiem toate variabilele care influenteaza procesul: Caracteristicile produsului/pachetului (dimensiune, fragilitate, data expirarii etc.), lantul de distributie, posibilitatea aprovizionarii altor magazine fizice. a produselor dvs. etc. Lucrul obisnuit este sa angajezi serviciile unei companii de logistica, dar cunoasterea costurilor intregului proces va fi cheia pentru a duce proiectul mai departe.
  • Viabilitatea afacerii. Odata ce ai toate datele despre sector si despre produsul de comercializat, trebuie sa faci o analiza preliminara a costurilor pe care le va presupune aceasta afacere si a marjei de profit pe care o poti obtine (inclusiv cheltuieli intre furnizori, managementul transportului). , costuri structurale etc.). Acesta este un pas cheie care va determina daca sa mergeti mai departe cu proiectul sau sa-l redefiniti.

Pasul 2. Crearea companiei si definirea strategiei

A sosit momentul sa punem lucrurile in miscare. Acest pas este conceput pentru acei antreprenori care doresc sa lanseze o afacere de la zero si nu pentru companiile deja create care doresc sa se lanseze in lumea comertului electronic, deoarece acestea din urma vor fi trecut anterior prin acest proces:

  • Inregistrati compania

In primul rand trebuie sa te inregistrezi fie ca Societate cu Responsabilitate Sociala Limitata, Societate Noua Societate Limitata sau Societate Individuala Unul dintre pasii pe care nu trebuie sa ii uiti este sa respecti Legea Serviciilor Societatii Informatice si Comert Electronic (LSSICE), care controleaza publicarea a datelor personale si utilizarea necorespunzatoare a acestora de catre companii, precum trimiterea de e-mailuri publicitare neautorizate (spam), in plus, exista si Legea Protectiei Datelor (LPD). 

  • Furnizorii

Acum ca stii ce produse vrei sa vinzi, trebuie sa gasesti furnizorii care au cele mai bune produse la nivel local. Exista mai multe modalitati de a gasi acesti vanzatori:

  1. Cumparaturi Google. Este un instrument Google care va permite sa gasiti afaceri fizice pe o harta si sa cunoasteti tipul de produse pe care le vand. Acordati o atentie deosebita filei „Brand”, deoarece va oferi o lista cu cei mai buni furnizori de produse din zona.
  2. Directoare. Exista numeroase directoare online in care puteti gasi furnizori cu produsele lor cele mai distinctive, cum ar fi Industrystock. Odata ce ai facut lista, urmatoarea treaba este sa-i convingi pe cei mai buni furnizori de intentia ta de a-si revinde produsele. Stim ca a incepe in lumea comertului electronic nu este usor, totusi trebuie sa-ti prezinti ideea de afaceri ca pe ceva nou si proaspat, facand diferenta cu restul oamenilor.
  • Companie logistica

Acum este momentul sa gasim o companie care sa ne asigure spatiul de depozitare si procesul de expediere pentru toate produsele noastre, fie ca sunt de la furnizorii nostri sau terti. Pentru aceasta va trebui sa tinem cont de cateva aspecte: garantia la livrarea produselor (punctualitatea este totul intr-un e-Commerce), tarifele de expediere (intrucat majoritatea cumparatorilor vor cauta sa fie deja integrate in pretul produsului). ), timpul de livrare pe langa deplasare (cat vor dura transporturile nationale/internationale) si in final costurile suplimentare care pot aparea fie prin rambursarea banilor, fie prin returnarea produselor.

  • Sistem de plata

Incearca sa gasesti un model de plata care sa economiseasca costuri si tranzactii, atat pentru compania ta, cat si pentru clientii tai. Cateva exemple sunt: ​​PayPal, carduri de credit/debit, numerar la livrare sau prin transfer. Prima dintre toate este una dintre cele mai benefice deoarece ii ajuta pe cumparatori sa economiseasca timp intre tranzactii, bani inapoi daca nu doresc produsul si viteza acestuia.

Pasul 3. Lansati pagina web si incepeti 

A sosit momentul ca afacerea ta sa prinda viata datorita unui site web, motiv pentru care instrumentele si suporturile pe care urmeaza sa le folosesti pentru a o porni sunt foarte importante.

  • Alegeti domeniul si gazduirea.

Alegeti un domeniu care nu este utilizat si care sa fie hookat, urmat de inregistrarea acestuia si identificati pagina de gazduire unde va fi stocat; de exemplu: 1&1 sau Hostinger . Important este ca numele domeniului sa aiba cuvintele cheie care identifica afacerea, deoarece astfel se va putea pozitiona mult mai bine in motoarele de cautare.

  • Comert electronic cu software.

Exista numeroase platforme care va permit sa va lansati comertul electronic de la zero, urmand pasi simpli. In urmatoarea speciala ne vom concentra pe Prestashop si Magento, printre altele, pe langa faptul ca va aratam instrumentele pe care le puteti folosi pentru a construi web.

  • Inregistrarea produselor.

Acum este momentul sa aducem web-ul la viata, incarcand diferitele produse pentru ca utilizatorul sa le poata accesa. Ca un ultim pas, tine cont de aceste aspecte: numele produsului este relevant, mai ales daca il mutam ulterior prin Google Adwords, categoria in care urmeaza sa fie situat, pretul pe care il va avea (si reduceri la care face obiectul), descriere, imagine si acces pentru achizitie.