Tehnica din ce in ce mai cunoscuta de clickbait sau clickbaiting este o modalitate de a obtine vizite pe un site web. Intentioneaza ca printr-un titlu frapant utilizatorul sa ajunga sa introduca un link si sa adauge astfel o alta vizita. Aceasta metoda este folosita foarte frecvent in companiile de curierat rapid. 

Stiati ca pescuitul si marketingul sunt lucruri similare? Creatorul postarii ar fi pescarul, titlul (uneori senzational) ar semana cu momeala, iar consumatorii ar fi pestele. Pescarul isi pune momeala pe carlig pentru ca pestele sa ajunga sa muste. Ceva similar se intampla cu clickbaiting.

Poate fi obisnuit sa auziti denumirea de „ clic momeala ” pentru a face referire la clickbait . Este unul dintre pilonii in strategiile de a obtine vizite pe site-ul unei companii si de a iesi in evidenta fata de concurenta acesteia. Titlurile atractive exploateaza curiozitatea internautilor cu informatii ambigue sau socante astfel incat sa cazi in capcana de a intra pe link . Utilizatorii isi vor calma curiozitatea doar daca fac clic.

De cele mai multe ori, atunci cand se foloseste aceasta metoda de „titlu carlig”, continutul din interiorul linkului este de proasta calitate sau chiar fals ( stiri false ). Multi virali folosesc aceasta procedura pentru a atrage atentia oamenilor . Trebuie sa fie continut creativ care promite utilizatorului ce este mai bun, ceva la care nu s-a oprit niciodata sa se gandeasca. Pentru a da un exemplu, companiile de curierat ca aceasta folosesc titluri atractive despre logistica si depozitarea pachetelor pentru ca cei care cauta acest tip de informatii sa isi gaseasca cu usurinta site-ul si astfel sa isi puna in evidenta brandul fata de altii.

De asemenea, merita mentionat faptul ca clickbating-ul are o parte negativa. Utilizatorii trebuie uneori sa accepte anumite conditii pentru a accesa informatiile . De exemplu, oferind informatii private despre profilul tau pe retelele sociale sau lista ta de contacte sau prieteni. Facebook incepe sa-si schimbe politicile pentru a ajuta utilizatorul sa faca distinctia intre un tip de continut nedorit si altul de buna calitate. Cu alte ocazii, consumatorii de pagini online ar trebui sa foloseasca bunul simt pentru a le distinge, deoarece nu este normal ca acestea sa fie identificate. In plus, este posibil ca aceste tipuri de link-uri sa ajunga la noi prin e-mail. In anumite cazuri este trimis direct in tava de spam.

Unde puteti aplica clickbait

Clickbait bine executat va poate ajuta foarte mult compania sa faca continut de pe blogul sau site-ul dvs. web sa devina viral . Daca o postare iti surprinde publicul, le este mai usor sa o distribuie prietenilor de pe retelele de socializare sau chiar sa o trimita prin e-mail. Un expert in logistica va distribui mai intai un articol sau o postare cu un titlu interesant.

Pagini precum BuzzFeed sunt experti in arta clickbaiting-ului.

Unele trucuri pentru a face clickbait de calitate pot fi:

  • Creati titluri provocatoare : care adauga valoare consumatorului sau folosesc litere mari fara motiv. Cu aceste metode nu vei face decat sa faci brandul sa-si piarda credibilitatea fata de publicul tau. De asemenea, nu puneti informatii ambigue. De mentionat ca este important ca titlul sa contina cuvinte cheie pentru ca utilizatorul sa gaseasca postarea cat mai repede posibil pe Google.
  • Faceti liste : motoarele de cautare precum Google recunosc acele continuturi care contin liste. Enumerarile ajuta la organizarea informatiilor si faciliteaza citirea tuturor datelor.
  • Vorbiti despre actualitate: regulile de incalcare a stirilor. Ceva care tocmai sa intamplat si este tratat creativ este mult mai atragator pentru utilizatorul de internet decat alte tipuri de continut. Animalele sunt, de asemenea, o modalitate buna de a atrage atentia majoritatii oamenilor.
  • Adresati-va utilizatorului direct: utilizati expresii care se adreseaza consumatorului web. Puteti vorbi direct la persoana intai pentru a atrage atentia clientilor.

Cum te poate ajuta clickbait sa-ti imbunatatesti SEO

Odata ce conceptul de clickbating a fost discutat temeinic, pot fi analizate avantajele si dezavantajele efectuarii acestui tip de procedura pentru imbunatatirea SEO a site-ului unei companii.

Avantaje

  1. Generati mai multe vizite : acest tip de continut este mai usor decat daca este realizat corect cu o postare de buna calitate, ajunge sa fie distribuit pe retelele de socializare.
  2. Cresteti-va brandingul : cresterea numarului de vizitatori pe un blog sau pe o pagina web datorita continutului partajat pe retelele sociale creeaza mult mai multa expunere pentru brandul dvs. la alti potentiali clienti.

Dezavantaje

  1. Titluri senzationale: daca aceasta practica nu este realizata in cel mai bun mod, este posibil ca acest tip de titluri sa ajunga sa fie generate. Trebuie sa avem grija de aceste titluri pentru a nu fi percepute intr-un mod rau de catre utilizatorii nostri.
  2. Calitatea tipului de vizitator – Numarul dvs. de vizitatori este probabil sa creasca, dar numarul dvs. de clienti s-ar putea sa nu fie negativ daca nu creati cu adevarat continut de calitate. De asemenea, trebuie sa tineti cont de timpul de vizualizare a postarii pe care il are fiecare internaut. Daca este scazut, este clar ca nu este un utilizator de calitate care ar putea ajunge sa-ti cumpere produsul sau serviciul.
  3. Poate genera o imagine proasta a marcii : daca sunt create link-uri cu continut slab sau fals, compania poate fi prejudiciata, deoarece imaginea marcii este distorsionata.
  4. Google te poate penaliza : binecunoscutul motor de cautare care domina din ce in ce mai mult internetul ii poate penaliza pe creatorii de bloguri si pagini web care incearca sa realizeze aceasta metoda intr-un mod nelegitim. Multe retele sociale precum Facebook penalizeaza si ele.

Exemple

Unele dintre cele mai tipice exemple de clickbait pe care le fac majoritatea paginilor sunt:

  • „Cele mai infricosatoare 15 hoteluri din California.”

Acest exemplu sub forma unei liste este de obicei foarte tipic. Listele sunt usor si confortabil de citit pentru utilizatori. In plus, ultima propozitie il lasa pe client cu intriga de a vedea ce se intampla cu al saptelea hotel in special care il evidentiaza in titlul stirii.

  • „Aceasta actrita American Pie a participat la un eveniment caritabil „dezbracata””.

Continutul sexual si chiar fotografiile provocatoare sunt un carlig clar pentru curiozitatea majoritatii utilizatorilor. In plus, „barfele” vedetelor atrag de obicei multa atentie din partea tuturor utilizatorilor de internet.

  • „Poti sa citesti aceasta postare fara sa te simti batran?”

Provocarile tind, de asemenea, sa trezeasca mult interes pentru utilizatori.

  • „Nu o sa crezi ce s-a intamplat cu acest delfin din gradina zoologica din Barcelona”.

Animalele sunt una dintre cele mai simple moduri de a aborda aproape orice tip de public. Ele trezesc multe emotii si tandrete la consumatori. Sunt o resursa foarte usoara pentru a obtine mai multe vizite pe o pagina web.

Clickbating-ul poate fi o tehnica cu adevarat utila pentru toti acei oameni care au nevoie sa genereze volum de vizite pe site-ul lor. Este important sa cresti numarul de vizitatori care vad afacerea online. Totusi, acele persoane care ar putea fi deja clientii tai sau viitori clienti trebuie sa petreaca cel putin un minim de timp citind postarea si poate mai tarziu sa ajunga sa cumpere produsul sau serviciul marcii.