In acest moment sunt disponibile sute de instrumente de marketing digital care ne pot ajuta in sarcina de a monitoriza reteaua in scopuri de afaceri si de publicitate. Am selectat cele 7 cele mai bune pentru tine; unele sunt platite si ofera mai multe posibilitati, iar altele sunt gratuite dar mai mult decat suficiente in functie de utilitate.  

Si de ce trebuie sa monitorizati reteaua? Buna intrebare; gandeste-te ca este necesar sa tii evidenta pentru a colecta date si a studia daca strategia ta de marketing functioneaza sau nu. Veti putea vedea instrumente care va vor ajuta sa va imbunatatiti pagina web pe baza a ceea ce utilizatorii fac pe ea, daca utilizati retelele sociale, veti putea  sti ce se spune despre marca dvs., veti avea ocazia sa imbunatatiti conversia potentialului si detecteaza, printre altele, modalitati mai bune de a interactiona cu potentialii clienti. 

Aceasta platforma va permite sa monitorizati si sa analizati toate retelele dvs. de socializare (Facebook, Twitter, Instagram, Weibo, bloguri, forumuri si multe altele) ceea ce va ofera acces la informatii despre parerea pe care o au consumatorii despre marca sau produsul dvs. Motto-ul sau „700.000.000.000+ postari pot raspunde la multe intrebari” raspunde capacitatii sale de a analiza milioane de date, conversatii si actiuni.

Hexagon

Cu Crimson Hexagon poti selecta categoriile pe care te intereseaza sa le masori si sa ignori ceea ce nu te intereseaza, datele iti sunt furnizate in grafice vizual foarte intuitive si simple. Puteti, de exemplu, sa decideti sa cautati un anumit produs pe care tocmai l-ati lansat, iar Crimson va cauta toate firele de conversatie din jurul cuvantului sau expresiei respective. Astfel, puteti afla care sunt reactiile consumatorilor la noul dumneavoastra produs. De asemenea, Crimson stie ca fiecare individ este diferit si nu-i plac aceleasi lucruri; de aceea, stabiliti grafice ale intereselor conexe, astfel incat sa va puteti localiza publicul in functie de gusturile acestuia si sa intelegeti mai bine ce ii motiveaza. Si nu in ultimul rand, vei avea la indemana posibilitatea de aspioneaza concurenta. Puteti efectua aceleasi cautari pe care le faceti despre marca sau produsul dvs. cu concurenta si sa analizati care dintre ele functioneaza mai bine si de ce.

BuzzBundle / Gratuit

BuzzBundle este un instrument pe care trebuie sa il descarcati pe computer si care este folosit pentru a gasi conversatii in retelele in care este numita compania dvs. sau numele produsului dvs. sau orice cuvant pe care sunteti interesat sa il cautati si sa le analizati sau chiar participa la ele. Veti putea economisi o perioada foarte importanta de timp cu filtrele pe care va permite sa le adaugati:

  • Vei putea crea profile sociale inventate: poti fi un reprezentant al companiei tale, un client multumit sau orice vrei sa interpretezi si sa intri in discutiile si firele in care se vorbeste despre compania ta.
  • Pentru a actiona asupra fiecarui profil pe care il creati, nu va trebui sa va conectati si sa va deconectati de fiecare data; toate sunt disponibile pe tabloul de bord BuzzBundle pentru a posta direct orice doriti din orice cont doriti.
  • Gestionati-va toate retelele sociale de pe desktop; Facebook, Linkedin, Twitter, Google+ etc.
  • Veti putea nu numai sa publicati postari, ci si sa raspundeti, sa retweeti sau sa trimiteti mesaje private din aceeasi aplicatie catre toate retelele dvs.
  • Setati grupuri de cuvinte pentru a organiza mentiunile pe care doriti sa le urmariti si aveti-le la indemana oricand trebuie sa va referiti la ele.
  • Programati mesajele si postarile daca nu le puteti scrie singur in momentul in care sunteti interesat sa le trimiteti.

TweetReach / Gratuit

Aceasta pagina ofera rezultate foarte complete, desi este gratuita. Este destinat exclusiv monitorizarii activitatii Twitter. Pentru companii, poate deveni un serviciu foarte util care le va oferi date despre impactul tweet-urilor lor; cat de departe au calatorit tweet-urile tale? Daca au venit din Spania in SUA, veti sti. Ce impact a avut tweet-ul tau asupra conversatiilor de pe Twitter? Orice cuvant, url, utilizator sau hashtag este inregistrat astfel incat sa cunoasteti detaliile domeniului sau de aplicare.

Este, de asemenea, un instrument bun pentru a afla care dintre urmaritorii tai sunt cei mai influenti si astfel sa profiti de atractia pe care ti-l pot oferi daca ii mentionezi intr-un tweet. Este o modalitate prin care mesajele tale ajung la mai multi oameni si au sanse mai mari de a deveni virale.

Mentiune sociala  / Gratuit

Destul de popular printre entuziastii retelelor sociale, Mentiunea sociala monitorizeaza peste 100 de pagini si retele sociale. Este probabil cel mai bun instrument de ascultare a publicului de pe piata si este si gratuit. Puteti clasifica cautarea termenului pe care doriti sa-l gasiti in functie de 4 categorii; putere, sentiment, pasiune si anvergura.

  • Efectueaza cautari si analizeaza in timp real influenta marcilor, evenimentelor sau problemelor.
  • Creati toate alertele de care aveti nevoie in stilul Google Alerts.
  • Dezvoltatorii pot folosi API-ul .
  • Posibilitatea de a include un Widget in blogul sau site-ul dvs. pentru ca toti cei care intra sa poata urmari conversatia care va intereseaza.
  • De asemenea, puteti crea un feed al mentiunilor pentru a nu rata nici una.
  • Daca doriti sa pastrati un control lunar sau anual, puteti descarca un fisier Excel cu mentiunile sau rezultatele dvs. si astfel sa incepeti sa va stabiliti obiective; cum ar fi, de exemplu, monitorizarea pentru a evalua daca marca dvs. isi imbunatateste imaginea in X timp de timp.

HowSociable

Simplu, dar util pentru a cunoaste starea generala a performantei tale in fiecare retea de socializare. Versiunea gratuita va permite sa monitorizati pana la 12 conturi din diferite retele, inclusiv Tumblr si WordPress, dar pentru a accesa Facebook, Pinterest, Twitter etc. Trebuie sa aveti cont Pro.

HowSociable va ofera o imagine de ansamblu, punctata din 10, despre care platforme functioneaza cel mai bine pentru dvs. si care au nevoie de mai multa munca pentru a oferi profituri reale ale obiectivelor de marketing.

Adobe Marketing Cloud

Este unul dintre cele mai complete software pentru monitorizarea marcii dvs. si a tuturor platformelor pe care le utilizati in scopuri de marketing. Ofera informatii inteligente care sunt usor de interpretat si de utilizat in strategiile si initiativele tale; solutii statistice, sociale, de publicitate, de directionare si de management al experientei web.

Una dintre cele mai utile functii este monitorizarea care va permite sa va faceti site-ul:

  • Identificati rapid rutele site-ului dvs. care genereaza mai multe profituri.
  • Determinati punctele de pe site-ul dvs. de unde vizitatorii pleaca cel mai des.
  • Identificati valori critice de succes pentru campaniile de marketing online.

Adobe Marketing Cloud este impartit in 5 sisteme care functioneaza intr-un mod complet interconectat si integrat:

  • Adobe Social: conectati direct si corelati rezultatele afacerii cu interactiunile din retelele sociale .
  • Adobe Experience Manager: sistem de organizare si management al campaniilor de marketing de continut care va permite sa publicati articole si continut de tot felul pe principalele retele de socializare si canale video.
  • Adobe Media Optimizer: prevede cea mai buna combinatie de publicitate de cautare, afisare si retelele sociale si executa un plan pentru a realiza acest lucru.
  • Adobe Target: puteti crea, servi dinamic si optimiza continuu mesaje personalizate pentru clientii care conteaza; cresteti conversia si faceti clientii sa revina pentru mai mult.
  • Adobe Analytics: desktop simplu si interactiv cu grafice si rapoarte despre informatii in timp real care permite identificarea si descoperirea oportunitatilor.  

Crazyegg

Cu Crazyegg poti indica adresa paginii tale web si iti va oferi o harta termica in care vor fi marcate zonele in care este mai multa miscare a paginii tale; unde se fac cele mai multe clicuri, unde oamenii tind sa plece si mai multe date legate de eficienta site-ului dvs. In harta termica, cele mai utilizate articole apar intr-o culoare rosu intens, in timp ce articolele mai putin utilizate apar intr-o culoare mai rece, cum ar fi albastrul. Poate fi folosit pentru a face teste A/B sau pentru a descoperi elemente care distrag atentia pe site-ul nostru si pentru a le inlocui sau sterge. Pe scurt, ne da o idee despre cum putem optimiza utilizarea paginii noastre pentru a pastra mai mult utilizatorul.