Importanta retelelor sociale astazi este evidenta si incontestabila, procentul populatiei care nu are cel putin o retea sociala fiind foarte scazut. Daca adaugam la aceasta realitate tendinta tot mai mare a utilizatorilor de a cumpara online, este imposibil sa ne imaginam un e-Commerce fara sprijinul retelelor sale sociale. In articolul de astazi va spunem cateva motive si beneficii ale utilizarii retelelor sociale in comertul electronic.

Retelele sociale – canal de vanzare in comertul electronic

Retelele sociale continua sa creasca ca instrument puternic de vanzari si ca canal de comunicare pentru marci.

Potrivit unui studiu realizat de IAB Spania, 76% din populatia spaniola cumpara deja prin internet . O tendinta care a crescut odata cu venirea izolarii si a pandemiei in 2020. Din aceasta populatie, 21% isi fac achizitiile direct pe retelele de socializare precum Instagram si Facebook.

Dar fii atent, la fel de important ca a avea o prezenta in retele este sa stii cum sa selectezi in ce retea sa fii prezent. Nu poti avea un profil deschis in fiecare dintre retelele care exista daca urmeaza sa-l abandonam mai tarziu. Cu aceasta, in loc sa obtinem o imagine buna de marca, am obtine opusul.

Beneficiile utilizarii retelelor sociale in comertul electronic

Va prezentam aici cele 5 motive principale pentru care comertul dvs. electronic ar trebui sa aiba prezenta in retelele sociale:

#1. crearea comunitatii

Retelele de socializare sunt cunoscute ca fiind una dintre cele mai eficiente metode de marketing digital pe care le puteti folosi pentru a va creste vizibilitatea. Prin implementarea unei strategii puternice de social media, puteti creste gradul de cunoastere a marcii si puteti implica publicul tinta.

In plus, in retelele sociale poti crea comunitati de urmaritori cu care poti interactiona. Prin sondaje sau pur si simplu invitandu-i sa comenteze, veti putea obtine informatii valoroase care va vor ajuta sa va imbunatatiti produsul si sa aveti un client multumit.

Amintiti-va ca este important sa le oferiti continut de calitate, altfel va fi dificil sa le pastrati.

#2. Construiti imaginea de marca

Cu mai mult de jumatate din populatia lumii folosind site-uri de social media precum TikTok, Facebook, Twitter, Instagram, Whatsapp etc., este un loc evident pentru a ajunge la un public foarte specific. 

Studiile arata ca 83% dintre utilizatorii Instagram spun ca descopera noi marci si produse pe platforma. Daca valorificati puterea retelelor sociale pentru comertul electronic, veti avea succes in construirea cunostintei marcii in randul segmentului dvs. tinta.

#3 Capturati trafic catre site-ul dvs. web

Unul dintre obiectivele utilizarii retelelor sociale este cresterea traficului catre web. Din fericire, acest lucru este posibil datorita crearii de continut de calitate, impreuna cu un apel la actiune care poate duce utilizatorul pe web.

In functie de reteaua sociala, exista diferite moduri de a va conecta continutul. Pe Facebook sau Twitter puteti lasa linkul direct, pe Instagram sau TikTok, care sunt instrumente mai mult vizuale, este recomandat sa faceti acest lucru printr-o invitatie de vizitare a profilului sau prin intermediul povestilor.

#4. Clientela actualizata

Retelele sociale sunt una dintre cele mai bune platforme pentru a va mentine adeptii la curent cu evenimentele viitoare sau lansarile de noi produse. Acest lucru va reduce munca utilizatorului, deoarece urmarindu-va, acesta va putea fi la curent cu toate stirile fara a fi nevoie sa intre direct pe web.

  • Servicii noi
  • Produse noi
  • Actualizari noi
  • Apartamente noi/extinderi

#5. Monitorizati-va reputatia

A fi pe retelele de socializare iti va permite sa detectezi si sa reactionezi rapid in cazul unui client nemultumit care vorbeste de rau pe retele. Aceste situatii trebuie gestionate in cel mai bun mod, deoarece reputatia si imaginea marcii dumneavoastra sunt in joc.

In acelasi mod, poti sa multumesti pentru comentariile pozitive despre produsele tale sau sa raspunzi la intrebarile pe care le au utilizatorii. Acest lucru nu numai ca va fi de mare ajutor clientilor, dar va oferi o imagine pozitiva a marcii dvs.

Astazi, multe retele de socializare ofera optiunea de a vinde prin intermediul platformelor lor, putand fi conectate direct la site-ul nostru, astfel incat sa poata fi un  canal de vanzare complementar  comertului electronic  in sine, fara niciun cost suplimentar.

Fiind mult mai vizuale si in plina expansiune, platformele precum Instagram au mult succes vanzand direct prin butonul lor „magazin”.

Cele mai bune retele sociale pentru a va stimula comertul electronic

Dupa cum am mentionat anterior, atunci cand un e-commerce foloseste anumite retele sociale pentru a functiona si a-si raspandi produsele si serviciile, trebuie sa aiba o strategie. Din acest motiv, comertul electronic care functioneaza cel mai bine sunt cei care nu isi abandoneaza niciunul dintre conturile de pe retelele de socializare, indiferent de cantitate, ci de calitate.

1.Facebook

S-ar putea spune ca Facebook este in fruntea retelelor. Pentru a face cunoscut un brand, este esential sa aveti o prezenta in aceasta retea, care este folosita de sute de milioane de oameni. Este una dintre cele mai populare retele care functioneaza perfect cu companii care lucreaza prin atractivitate si continut grafic.

Facebook, in afara de lucrul cu texte, foloseste foarte mult imagini si, cu cat mai descriptive, cu atat mai bine. Utilizatorul poate fi mai atras de o postare daca imaginea contine text. Nu este o sarcina dificila, deoarece exista mai multi editori online precum Iloveimg care va pot face aceasta sarcina mai usoara.

Desigur, cel mai bine este sa creezi o linie de design in imagini care sa faca brandul recunoscut prin mesaje izbitoare, in functie de produs.

O alta tehnica este de a oferi reduceri si de a promova concursuri. Acest lucru incurajeaza participarea si loialitatea fata de brand.

2. Instagram

Aceasta este o retea ideala pentru acele marci care sunt foarte vizuale. In prezent, are peste 1.000 de milioane de utilizatori activi pe intreaga planeta si este una dintre cele mai populare retele din sectorul comertului electronic.

Desi este o retea sociala foarte echitabila in ceea ce priveste genul profilurilor active, femeile sunt cele care au cea mai mare interactiune. Intervalul de varsta este intre 18 si 34 de ani. Acestea sunt date relevante pentru a defini daca acesta este publicul tinta.

In plus, asa cum am mentionat anterior, Instagram are posibilitatea, in profilurile sale de companie, sa permita crearea unui magazin cu un buton de cumparare pentru afisarea articolelor din diferitele publicatii.

3. Pinterest

Poate ca este una dintre retelele care are un profil de utilizator mai specific. Publicul sau este in mare parte feminin, cu 70% dintre femei intre 24 si 54 de ani.

Cel mai de succes continut de pe aceasta retea sociala cu peste 367 de milioane de utilizatori este moda si machiajul, asa ca daca comertul tau electronic este dedicat acestui lucru, aici ar trebui sa fii.

Unul dintre marile avantaje ale acestui instrument este ca are propriul buton de cumparare, ceea ce face ca rata de conversie sa fie mai mare decat in ​​retele precum Facebook, de exemplu.

Are, de asemenea, versiunea Pinterest for Business, care faciliteaza construirea unui brand, ajutand la imbunatatirea traficului pe site, consultati cele mai recente sfaturi si impartasiti idei.

5. Twitter

Twitter a devenit, alaturi de Facebook, una dintre cele mai utilizate retele sociale si are si un interes deosebit pentru comertul electronic. Una dintre cele mai importante actiuni pentru a obtine succesul prin prezenta pe Twitter este, desigur, feedback-ul cu urmaritorii. Ca si pe Facebook, nu strica niciodata sa oferi promotii si concursuri si sa profiti de potentialul comunicarii online pentru a promova webinarii.