Compania Microsoft se pregateste sa lanseze un serviciu antivirus pentru computerele personale, care va concura cu produsele comercializate de Symantec si McAfee, dupa cum informeaza Reuters.

Un purtator de cuvant al Microsoft a declarat ca producatorul numarul unu in lume de softuri testeaza o prima versiune a produsului cu ajutorul angajatilor. In curand, Microsoft va lansa o versiune trial sau beta, ce va fi disponibila pe site-ul companiei.

La bursa Nasdaq, actiunile Symantec au scazut cu 0,5 procente, in timp ce actiunile McAfee au scazut cu 1,3 procente. Actiunile Microsoft au crescut cu 2,1 procente.

Serviciul gratuit, denumit Morro, este indeaproape monitorizat de investitori, intrucat exista teama ca poate sa afecteze vanzarile produselor Symantec si McAfee, companii ce au profituri de miliarde de dolari pe an de pe urma protejarii computerelor dotate cu Windows de hackeri.

“Este un pericol pe termen lung pentru competitie”, a declarat Daniel Ives, analist al FBR Capital Markets.

Morrao va oferi servicii obisnuite pentru protejarea computerelor de multitudinea de virusi, ceea ce va duce la compararea produsului cu cele din categoriile de baza oferite de Symantec si McAfee, produse ce costa circa 40 de dolari pe an.

La ora actuala, cele mai cautate produse de securitate sunt acelea care ofera servicii de criptare a datelor, firewall-uri, protectie prin parole, control parental si data backup.

In urma cu trei ani, Microsoft a lansat pe piata Live OneCare, care s-a dovedit a fi un esec total, asa ca s-a hotarat lansarea Morro, in noiembrie 2009.

Analistii au declarat ca abia asteapta sa vada cum lucreaza Morro si sa poata compara produsul cu cele deja existente pe piata.

Microsoft a anuntat ca va oferi protectie pentru mai multe softuri daunatoare, inclusiv pentru virusi, spyware, troieni, etc.

Pe de alta parte, oficialii Symantec si McAfee au declarat ca nu vad Morro ca pe o amenintare la adresa serviciilor oferite de ei.

“Produsul gratuit al Microsoft este doar o alta versiune a OneCare, pe care compania l-a retras de pe piata. Utilizatorii doresc un serviciu complet pentru securitatea computerelor”, a declarat presedintele diviziei consumatorilor din cadrul Symantec, Janice Chaffin.

Nici McAfee, compania numarul doi din lume la produse de securitate, nu se teme de competitie, deoarece a inregistrat o crestere importanta a vanzarilor.

“Suntem increzatori in capacitatea noastra de a concura cu oricine ar putea sa intre pe piata”, a declarat purtatorul de cuvant al McAfee, Joris Evers.