News Corp a vandut Myspace cu 35 milioane de dolari, adica doar o parte din suma cu care a fost achizitionata afacerea in momentul in care reteaua sociala era populara, relateaza Reuters.

Compania de publicitate Specific Media va face echipa cu Justin Timberlake pentru a achizitiona Myspace, care a fost cumparata de News Corp in 2005 pentru suma de 580 milioane de dolari.

La acea vreme, Myspace era o retea sociala populara, iar castigarea licitatiei de catre News Corp in fata rivalului Viacom a fost vazuta ca o victorie importanta pentru Rupert Murdoch.

Cu toate acestea, Myspace a fost eclipsata de Facebook, iar afacerea s-a transformat intr-o lectie de “asa nu” pentru companiile care aveau de gand sa isi impuna punctul de vedere asupra afacerilor start-up pe care le achizitionau.

De asemenea, este un exemplu de cat de repede audienta si investitorii isi pot schimba gusturile in domeniul retelelor sociale.

“Este o greseala care se va repeta. Nu cred ca cineva care este obligat de investitori sa faca ceva si care citeste singur presa se va opri si va spune: <<Stati! Oare afacerea este pentru un an, doi ani? Sau peste cinci, zece ani se vor schimba lucrurile?>>”, a declarat James McQuivey, analist la Forrester Research.

Specific Media, care este specializata in publicitate pe Internet, nu a oferit mai multe detalii despre tranzactie, dar a anuntat ca Timberlake, care a fost adviser la Facebook, si cel care a sustinut cheltuielile pentru filmul “The Social Network”, Sean Parker, vor face un parteneriat pentru a dezvolta o noua strategie pentru Myspace.

Conform declaratiilor unui apropiat al tranzactie, se pare ca afacerea valoreaza 35 milioane de dolari, urmand ca plata sa se faca in bani lichizi si actiuni. De asemenea, este de asteptat ca mai bine de jumatate din cele 500 de persoane care lucreaza la Myspace sa fie date afara.

Tranzactie vine la patru luni de la inceperea procesului de licitatie, timp in care au aparut mai multi potentiali cumparatori, inclusiv alte retele sociale si firme private, si era de asteptat ca licitatia sa atinga pragul de 100 de milioane de dolari.

Fondata in 2003, de Chris De Wolfe si Tom Anderson, reteaua Myspace trebuia sa fie un loc in care prietenii si fanii sa interactioneze atat intre ei, cat si cu trupele sau artistii preferati.

Myspace, un fel de versiune muzicala a retelei Friendster, a devenit populara in randul adolescentilor si tinerilor care petreceau ore intregi pentru elaborarea propriei paginii.