Filosofia Growth Hacking se bazeaza pe o idee fundamentala: cresteti prin aplicarea strategiilor care combina creativitatea, analiza datelor, reclamele digitale si SEO. Actiuni precum schimbul de date de marketing pentru a genera retargeting sau utilizarea chatbot-urilor sunt una dintre numeroasele tendinte Growt Hacking 2022 pe care le puteti descoperi in aceasta postare.
In scenariul tehnologic in care traim, concurenta continua sa creasca, iar profilurile digitale sunt mai solicitate ca niciodata. Pentru a face parte din noua lume a afacerilor care urmeaza sa vina, fie suntem cu un pas inainte, fie suntem lasati in afara.
Pentru ca aceasta din urma sa nu se intample, va prezentam Growth Hacking Trends 2022 evidentiate de experti si profesori de la IEBS , specialisti in aceste subiecte.
De ce evolueaza atat de repede hacking-ul de crestere?
In tendintele anterioare de Growth Hacking, s-a mentionat deja ca motivul principal a fost ca strategiile de crestere continua sa fie, si din ce in ce mai mult, punctul central al majoritatii afacerilor digitale. Ceea ce face ca un domeniu precum Growth Hacking sa devina o resursa foarte valoroasa pentru companii.
Stiati ca companii precum Instagram, Facebook, Twitter sau Dropbox erau startup-uri care se bazau pe Growth Hackers pentru a aplica campanii mai eficiente? Si care a fost rezultatul? De la startup-uri la companii milionare.
Daca vrei sa te dezvolti ca Growth Hacker trebuie sa fii la curent cu toate noutatile care apar in sector.
Instrumente de transformare digitala
Primul dintre tendintele noastre de Growth Hacking, conform expertului nostru Marcos Luque, este legat de instrumente care promoveaza transformarea digitala in cadrul departamentelor de vanzari, atat de afectate de pandemie in tot ceea ce tine de munca fata in fata (vizite comerciale, demonstratii de produse, targuri).
Exemplu de instrumente:
- Vizualizat (video in interiorul e-mailului)
- Vidyard (instrument pentru a crea videoclipuri 1-1 personalizate)
- Navigator de vanzari Linkedin (cu multe dintre functiile sale noi)
- Unele dintre instrumentele care va permit sa automatizati procesele linkedin, cum ar fi Linkedhelper
Chatbot-urile evolueaza
„Chatbotii care fac un pas mai departe, se integreaza cu baze de date bogate in date si functioneaza intr-o maniera omnicanal, incluzand WhatsApp ca una dintre optiunile lor”, spune Luque.
De exemplu, un chatbot cu care, daca iti lasi numarul de membru al clubului, iti poate valida daca este timp liber pe terenul de paddle tenis si, daca vrei, sa-l rezervi pentru a nu ti se lua.
Pe de alta parte, un alt exemplu ar fi un Chatbot care cu numarul tau de identificare + un mesaj de confirmare ca esti tu, iti ofera informatii legate de soldul tau bancar sau un document pe care vrei sa-l consulti.
Umanizarea va continua sa fie cheia
La nivel de comunicare, umanizarea comunicatiilor intr-un cadru digitalizat va continua sa fie cheie. „In plus, odata depasit boom-ul „webinarilor” care, daca vor adauga valoare, vor continua sa functioneze, in lumea B2B, chat-urile online cu participare in grup, cum ar fi micul dejun virtual sau intalnirile online after-work, pot oferi posibil o mai mare participare si, mai ales, o mai mare imbogatire a tuturor partilor implicate”, spune Luque.
Automatizari combinate cu date si inteligenta artificiala
Un alt trend de hacking de crestere pe care il vom vedea in 2022 va fi automatizarile combinate cu date + AI.
De la cele mai comune precum cele pe care le putem gasi cu instrumentele de automatizare MKT de tip Connectif in lumea comertului electronic, pana la cele mai complexe precum publicitatea programatica sau cele oferite de CDP-uri (Customer Data Platforms).
Instrumente de management al comertului electronic
Un alt trend de Growth Hacking pentru 2022 sunt instrumentele legate de lumea comertului electronic. In comertul electronic, instrumentele care va permit sa lucrati si sa gestionati diferite fluxuri pe diferite piete, precum si utilizarea tehnicilor creative pentru a obtine fidelizarea clientilor capturati de piata, vor fi cheie.
„Tot ceea ce este legat de „fara cod” devine esential intr-o lume in care trebuie sa testam si sa validam din ce in ce mai repede”, spune Luque. Google face un bun exemplu in acest sens cu functionalitatea Appsheet.
Scopul NoCode este democratizarea codului. Cu alte cuvinte, oricine poate folosi aceste instrumente fara a fi nevoie sa stie sa programeze sau sa aiba un dezvoltator pentru ele.
Bucle de crestere
Daca esti cufundat in Crestere si cresterea afacerilor, ar trebui sa stii ce sunt Buclele de Crestere, cea mai recenta inovatie in acest domeniu. Cele mai recente tendinte de Growth Hacking.
Buclele sau buclele de crestere sunt un nou model de crestere care apare ca o alternativa la metrica AARRR conventionala. Aceste metrici ajung sa fie etanse unul fata de celalalt si ajung sa piarda sensul obiectivului lor principal. Buclele functioneaza ca buclele de crestere in care atractia unui utilizator in oricare dintre faze ii aduce pe altii cu el. In acest fel, eficienta actiunilor este mult mai mare.
Buclele sunt in ton cu metrica nordica. Adica cu scopul final al unei organizatii. Ceea ce realizeaza este ca absolut toate actiunile desfasurate in cadrul oricarui departament al organizatiei sa nu-si piarda atentia asupra a ceea ce este cu adevarat important, care este intotdeauna obtinerea de vanzari.
Profesorul nostru Marcos Herrera explica totul in acest videoclip despre care suntem siguri ca veti dori sa vedeti daca scopul dvs. este sa va cresteti vanzarile anticipand noi modele de afaceri.
Instrumente de Hacking pentru crestere pentru 2022
Marcos Herrera si Eva Rodriguez recomanda instrumente de Growth Hacking care vor fi fundamentale pentru acest 2022. Iata o lista cu cele mai importante:
Sumo
Ne va ajuta sa stim care sunt cele mai de succes pagini ale site-ului nostru din retelele sociale. De asemenea, ce pagini au cel mai mare succes in functie de cuvintele cheie.
KissMetrics
Acest instrument va permite sa monitorizati comportamentul clientilor, combinandu-l cu segmentarea si corespondenta automata.
Olark
Pe langa discutiile online cu utilizatorii nostri, putem, de asemenea, sa stim cine este online, ce pagini acceseaza si sa discutam cu acestia in mod proactiv.
Agil
Datorita acestui instrument vom putea gestiona relatiile cu toate contactele noastre, deoarece ne permite sa le grupam. Nu conteaza daca sunt Twitter, LinkedIn, e-mail, Facebook etc.
SpyFu
Acest instrument analizeaza concurenta pe langa faptul ca ofera instrumente pentru SEO, PPC si cuvinte cheie. Este important sa stii sa analizezi concurenta pentru a actiona rapid si a identifica bunele practici.
HotJar
Acest instrument, pe langa tinerea evidentei clientilor dvs., va faciliteaza si identificarea potentialilor utilizatori. Include mai multe aplicatii pentru a efectua sondaje, pentru a determina utilizatorii sa testeze site-ul dvs. web, harti termice etc.