Replica-gest si trupul-cuvant
Hamlet, rol pe care Marius Stanescu il merita, tine in mana nu o teasta, ci un creier: nu sugestia unei lumi, ci carnea la indemana. Totul la discretie! De la tragic la grotesc te intrebi, in cheie postmoderna: Care-i viata? Care-i moartea? Cum mai functioneaza frica?. O sugestie de raspuns exista, oferita de Andrei Both: imensa bila care se foloseste pentru daramarea caselor vechi (ai vazut-o si in filmul lui Fellini, “Prova d’orchestra”). Actori, balerini, mimi, din nou actori, pe scena replica devine gest, iar trupul -cuvant. Risipa de vizual si muzica, o lume care putrezeste estetic.
Intreaga distributie, actori si balerini, merita aplauze pentru aceasta performanta: Marius Stanescu – Hamlet, Oana Stefanescu – Gertrude, Antoaneta Zaharia – Ophelia, Ionel Mihailescu – Polonius, Traian Vlas – Horatio, Gelu Nitu – Claudius, Ionut Kivu – Laertes, Tiberiu Almosnino – Stafia Regelui, Mugur Arvunescu – Osric, (Rosenkrantz) Gabriel Pintilei (Guildenstern), Paula Niculita, (Groparii) Marian Ghenea si Laurentiu Lazar. In loc de concluzie, cuvintele lui Hamlet, vestitor al mortii: “Vreau sa devin o masina, sa am brate pentru apucat si picioare pentru mers, sa nu am nici ganduri, nici sentimente”.