De cand au aparut asistentii de cautare vocala, numarul utilizatorilor care le folosesc a crescut. Prin urmare, este important sa tinem cont de ele atunci cand ne pozitionam continutul. Strategiile SEO pentru cautarile vocale nu se bazeaza pe pozitionarea unor cuvinte cheie, ci pe rezolvarea intrebarilor si indoielilor utilizatorilor.

Aceste dispozitive vocale faciliteaza experienta de navigare, gestionarea aplicatiilor si cautarea informatiilor cu rapiditate si accesibilitate. In acest articol va oferim cheile pozitionarii SEO in cautarile vocale.

Pozitionarea SEO in cautarile vocale

In 1990, era motoarelor de cautare si ingineriei de cautare de catre companii a inceput sa se asigure ca continutul lor este primul in rezultate. Pe de o parte, companiile s-au concentrat pe cercetarea ce termeni sa pozitioneze, cu ce cuvinte sau ce continut sa influenteze mai mult. Pe de alta parte, utilizatorii au invatat cum sa caute pe net. Ambele, impreuna, au avansat si au progresat in utilizarea cuvintelor cheie. Dar pozitionarea SEO in cautarile vocale se schimba complet.

Care sunt avantajele optimizarii SEO pentru cautarile vocale?

  • Mai multa vizibilitate in fragmente: Datorita fragmentelor, motoarele de cautare obtin informatii despre subiectul continutului. Prin urmare, intelegerea modului in care functioneaza acest tip de SEO te va ajuta sa intelegi mai bine interogarile care apar si sa stii cum sa le folosesti pentru a-ti imbunatati pozitionarea.
  • Imbunatatiti satisfactia consumatorilor: in calitate de companie, va va fi mai usor sa satisfaceti nevoile consumatorilor si sa va conectati cu clientul datorita furnizarii de informatii relevante.

Acum, orice companie care doreste sa reuseasca in cautarea vocala trebuie sa prioritizeze cuvintele cele mai naturale, modul in care oamenii converseaza si isi pun intrebari. Companiile trebuie sa fie constiente de aceste cerinte atunci cand isi pozitioneaza continutul. Utilizatorii cauta intuitiv, ca si cum ar intreba un prieten.

Retineti ca cautarile vocale vor fi asadar mai lungi, nimeni nu intreaba o alta persoana „sushi restaurant barcelona” dar care este cel mai bun restaurant sushi din Barcelona?

Ce se schimba la nivel SEO pentru a face o strategie de cautare vocala?

In pozitionarea SEO in cautarile vocale, cuvintele cheie cu coada lunga ar trebui sa primeasca importanta. Adica, termenii cu potential de trafic redus, dar care au mai putina concurenta sunt mai usor de pozitionat. Constructiile orale naturale ale propozitiilor trebuie, de asemenea, sa prevaleze. Adica, ganditi-va la modul in care oamenii vorbesc in mod natural si la ce spun de obicei atunci cand cauta un concept.

Conceptul de cuvinte cheie conversationale

O companie care doreste sa acceseze pozitionarea SEO in cautarile vocale poate efectua un truc simplu pentru a economisi timp atunci cand se gandeste la cuvintele cheie de utilizat. Ce ma intreaba clientii la telefon? Ce ma intreaba clientii cand intra in incinta?

Odata ce ati redactat acele „intrebari frecvente” la nivel conversational, puteti chiar sa creati o subpagina de intrebari frecvente cu raspunsurile la cele mai frecvente intrebari. Apoi, trebuie sa scrieti continut care sa raspunda la acele intrebari, care este inrudit sau sa va legati produsele cu acele cuvinte cheie conversationale.

Pentru a o face cu succes, trebuie sa imbunatatiti SEO in urmatoarele aspecte:

  • Raspundeti la intrebari specifice si frecvente despre un anumit subiect. Includeti intrebarea ca H2 si raspundeti la ea in organism.
  • Fii concis, clar si foloseste un limbaj adaptat subiectului si publicului caruia te vei adresa.
  • Asigurati-va ca site- ul sau blogul dvs. sunt bine pozitionati. Acesta contine continut atractiv, meta-etichete optimizate si link-uri elaborate.

Importanta datelor structurate

Datele structurate sunt un indicator pentru a clasifica tema de continut a unei pagini web. Datorita acestora, Google intelege cu ce se ocupa mai rapid si mai eficient, precum si relevanta sa in ceea ce priveste cautarile specifice.

Robotii folosesc adnotarile si etichetele datelor structurate ale fiecarei pagini, desi nu fac parte direct din lista de factori de clasare. Aceasta, impreuna cu restul tehnicilor de pozitionare SEO, este o completare pentru a oferi cele mai bune rezultate de cautare, asa ca este important sa tineti cont de el.

SEO local prin Google My Business

De cate ori am cautat informatii despre „cel mai apropiat coafor” sau „cel mai apropiat restaurant”? Pentru a obtine o pozitie SEO buna in cautarile vocale, trebuie sa exploatati SEO local. Puteti face acest lucru datorita Compania mea pe Google. Potrivit unui studiu, 39% dintre cautarile vocale vizeaza primirea de informatii comerciale.

Acestea fiind spuse, asigurati-va ca compania dvs. este pe Google My Business. Ofera informatii actualizate si complete in toate domeniile. In cazul in care un utilizator intreaba despre serviciul sau produsul companiei tale, vei avea mai multe sanse sa iesi ca fiind cea mai buna optiune.

Prioritizeaza informatiile

Va puteti imagina cantitatea de informatii pe care Google o gestioneaza in fiecare zi pe acelasi subiect. Pentru ca acesta sa tina cont de tine si nu de concurenta ta, trebuie sa generezi continut foarte bine structurat. Trebuie sa-l faci pe Google sa realizeze ca esti cel mai bun raspuns la acel raspuns.

Pentru a face acest lucru, acordati prioritate informatiilor. Incepeti cu cele mai importante, lucrurile care raspund direct la intrebari. Continuati cu detalii complementare cu continut audiovizual si, in final, adaugati un exemplu sau un studiu de caz.

Viteza buna de incarcare

Este dovedit ca cautarile vocale se fac in mare parte prin intermediul unui smartphone. In plus, utilizatorii care il folosesc este probabil sa faca acest lucru in timp ce sunt in deplasare, ceea ce ne spune ca timpul lor de asteptare pentru incarcarea paginii este minim.

Daca o pagina web dureaza mai mult de cinci secunde pentru a se incarca, este mai probabil sa intampinati sarituri. Utilizatorul nu poate fi pus sa astepte.

Siri vs. Cortana vs. Google Assistant

Nu ne mai este ciudat sa auzim de un anume Siri sau Cortana . Sunt numele celor mai faimosi asistenti de cautare vocala (si alte servicii si instrumente) de pe piata digitala.

Siri este asistentul personal al iOS, iar Cortana este asistentul Microsoft. Acestea sunt cele doua tehnologii care au revolutionat cautarea vocala. Li s-a alaturat serviciul Asistent Google. Prin aceste trei servicii, cele mai multe cautari sunt efectuate prin intermediul telefoanelor mobile.

Toate suporta aceleasi functii de baza

Atat Siri, cat si Cortana sau Google Assistant indeplinesc aceleasi functii de baza. Printre acestea, exista posibilitatea de a adauga evenimente in calendar, de a seta alarme, de a efectua apeluri, de a trimite e-mailuri sau de a reda muzica, printre multe altele. Dar, odata ce va aprofundati in capacitatile lor, fiecare are propriile sale particularitati si caracteristici.

In timp ce Cortana foloseste motorul de cautare Bing de la Microsoft pentru a raspunde la intrebarile de informatii, Siri si Google Assistant fac acest lucru prin Google.

Asistentul Google evidentiaza personalizarea cautarii, deoarece acest motor de cautare utilizeaza datele dvs. pentru a va oferi un raspuns mai precis la intrebarea dvs.

Pe de alta parte, in functie de platforma utilizata, participantii au performante diferite. De exemplu, Google Assistant va citi stirile pe boxele inteligente de acasa, in timp ce Cortana le va citi printr-un telefon mobil. In ceea ce priveste muzica, Siri o va reda prin Apple Music, iar Cortana si Google Assistant se vor conecta la Spotify sau la muzica pe care ai stocat-o pe dispozitiv.

In ce hardware si platforme sunt integrate?

Principala diferenta dintre Siri, Cortana si Google Assistant este hardware-ul si platformele pe care sunt construite.

Siri este incorporat in lumea Apple. Functioneaza doar cu casti Airpod si pe dispozitive precum iPhone si iPad. Google Assistant, in schimb, este disponibil atat pentru platformele Android , cat si pentru iOS. Cortana, in cele din urma, este integrata in toate dispozitivele cu Windows 10. Aceasta include toate PC-urile cu Windows 10 si consola Xbox One. De asemenea, are aplicatii din ce in ce mai relevante pentru iOS si Android.